Jobb, mint tintával papírra vetni. ;-)

Motorvásárlásom kálváriája, avagy hogy packáznak a bankok az emberekkel

2015/01/31. - írta: kekecke

és a sunyi, kapzsi kereskedő története

Jöjjön hát egy hosszú, de annál tanulságosabb történet, amiből bárki, akinek valaha is volt (van, lesz) banki hitele tanulhat és okulhat. 

Régóta - immáron hosszú évek óta - tervezgettem, hogy nagyobb motort veszek, a jelenlegit kinőttem. Abban a "szerencsés" helyzetben vagyok, hogy korábbi megtakarításaim révén jelentős összeg érkezik tavasszal a számlámra. Ezt bekalkulálva elkezdtem motort keresgélni, de sajnos azok a típusok, amiket megszerettem továbbra sem lettek olcsók. Nyáron aztán szembetaláltam magam egy olyan motorral, amitől elakadt a szavam, és kezdtem átértékelni a vágyaimat. Ez szépen elraktározódott az agyamban.

Majd decemberben, a karácsonyi ünnepek táján a ház ura a gép előtt ülvén egyszer csak szólt nekem - aki közben hősisesen vasalt (nem tartozik ide, de rendívüli módon utálom), hogy talált nekem egy motort. Megnéztem, beleszerettem.

A hirdetés szövege szerint a kereskedés az ünnepek alatt zárva van, nyitás majd január 5-én. Nagyszerű, addig más sem viszi el előlem... Felvettem a kapcsolatot a kereskedővel (pusztán csak 450 km-re van tőlem, mi az nekem!), leleveleztük, hogy január első-második hetében megyek, előleget is viszek. Több üzenetváltás után - ahol övé volt az utolsó, melyben leírta, hogy hogyan jutok el hozzá pontosan - január 9-én kocsiba vágtuk magunkat és 200EFt leendő előleggel nekivágtunk. Több órás autókázás után megérkeztünk, és mily' meglepő: pont nem volt ott a kereskedő. Sebaj, megvárjuk, a kollégái felhívták, hogy várják.

Megjött, fiatal, nyegle, beképzelt férfiféle. Bemutatkoztam, és mondtam, hogy ki vagyok. Míg vártunk rá volt lehetőségünk körülnézni a csillivilli szalonjában, ahol számos motor álldogált szépen, kategóriánként és típusonként csoportosítva. Volt három olyan, amit én is kinéztem magamnak, de azok el voltak különítve, ártábla sem volt rajtuk. Azt, amit én akartam megvenni nem láttam. Időközben rákerestem arra, amit a hirdetésben láttam, és mit látok? A hirdetést levették... Akkor még azt gondoltam, hogy miattam. Én balga. 

Ez a gerinctelen féreg még azon a hétfőn (5-én), nyitáskor eladta. Úgy, hogy tudta, hogy én indulok, hiszen kvázi megállapodtunk. Tudta, hogy honnan, mekkora távolságról jövök. Amikor ezt szóvá tettem, még neki állt feljebb, hogy miért nem hívtam fel... Mondtam neki, hogy mivel az utolsó e-mail tőle jött, joggal gondolhattam, hogy ha változás van értesít, mielőtt elindulok, hiszen tudta, hogy 9-én érkezem... Nem kicsit lettem ideges. Megteszek közel 1000 km-t a semmiért. 

Az elkülönített motorok már elkeltek, arra vártak, hogy elvigyék őket, köztük volt az is, amit én szerettem volna. Nem volt mit tenni, másik után kellett néznünk. Volt még a szalonjában egy pár olyan, ami szóba jöhetett. Ebből az egyiknek csak a színe volt csodás, a motor fizikai és jogi állapota hát hogy is mondjam, több volt, mint aggályos. "Természetesen" nála nem lehetett alkudni. 

Végül úgy döntöttem, hogy kivetem a hálómat egy szép, viszonylag fiatal, kevés kilométert ment jószágra, aminek az ára viszont elég borsos volt, arról nem beszélve, hogy a magyarországi forgalomba helyezése is sokba került volna, Megpróbáltunk alkudozni rá, egy fillért nem akart engedni, sőt, abba sem ment bele, hogy otthagyjak neki FOGLALÓT (nem előleget), és majd tavasszal, amikor jön a pénzem, a maradékot kifizessem. Nyilvánvalóan nem volt eladó a motor úgy, hogy másfél éve nem tudta eladni... Ha neki nem kellett a pénzem, majd kell másnak. Otthagytuk.

De a bogár már befészkelte magát az agyamba-lelkembe, így nem hagytam annyiba, tovább kerestem, most már specifikusan, típusra kihegyezve. És azonnal találtam is egyet. Felhívtam a kereskedőt, még megvan, és igen, úgy néz ki, mint a képeken, minden igaz róla. Nem akartam veszni hagyni, így megkértem a páromat, hogy menjen el, és nézze meg, vigyen magával pénzt, és ha olyan, foglalózza le. Én nem tudtam menni, a munka nem engedte. Ő kocsiba ült (225 km), elment, megnézte, meghallgatta, beleszeretett, lefoglalózta. A kereskedő volt oly rendes, hogy el is indította nekem a hitelkérelmet.

És innem indul az igazi kálváriám. 

Ez egy szombati nap volt, hétfőn már hívott is a kereskedő - többé már nem volt kedves -, hogy aktív BAR listás vagyok. Mondom: MIVAN?????!!!! Tavaly nyáron eladtam a házam, amin CHF hitel volt, nem tudtam fizetni - ahogy sokan mások sem - így egy követeléskezelő cégen keresztül eladtam, a hitelt letudtam, még a számlámat is megszüntettem a Raiffeisen (másnéven Ráfázol) banknál. Őt ez annyira nem érdekelte, közölte, hogy rendezzem el, vagy másnak adja el a motort. 

 Na, azt az érzést nem kívánom senkinek. Először is, azt sem tudtam, mit csináljak. Másodsorban az én munkahelyem nem az a fajta, ahonnan csak úgy ki lehet ugrálni ügyeket intézni. Így ez a nap az idegeskedéssel telt, éjszaka aludni sem tudtam. Másnap sikerült úgy intéznem, hogy zárás előtt beestem a bankba, hogy tisztázzam, hogy mi történt. És itt jött az első hidegzuhany: lehúztak nekem egy KHR jelentést, amiben valóban aktív adósként szerepeltem, de mivel abból nem látszott, hogy melyik banknál, a Raiffeisen bank simán kirázta a nyakából a felelősséget mondván, hogy amíg ÉN nem bizonyítom be, hogy ŐK hibáztak, addig ők nem lépnek semmit. Az ő adatbázisukban ugyanis ez NEM látszik..

Az ügyintéző kitöltetett velem egy kérelmet a BISZ zRt-hez a saját hiteljelentés ügyében, hogy papíron is meglegyen az, amit amúgy is tudtam - hiszen más banknál nincs és nem volt hitelem -, nevezetesen, hogy ez a bagázs "felejtett el" levenni a listáról. Igen ám, de ez is időbe kerül... Nekem meg ketyegett a foglalóm, ami akkor még január 20-áig szólt.

Időközben úgy döntöttem, hogy inkább a saját számlavezető bankomnál igényelek hitelt, de addig ugyebár nem tudok, amíg szerepelek a KHR-ben.

Mázlimra 29 óra alatt megkaptam a BISZ jelentést, és láss csodát: a Raiffeisen banknál voltam aktív adósként nyilvántartva. Nahát...

Számol valaki? Már két nap telt el. Harmadik nap reggel (munkakezdés előtt) berongyoltam a Raiffeisen fiókjába, lobogtatva a hipertitkoscsakénkaphatommeg iratot, hogy lám-lám-lám... Időközben elindítottam egy panaszt is, hogy vizsgálják már ki hivatalosan is, hogy mi történt. Mivel a helyi ügyintézők rabszolgák, semmit nem tehetnek, mindent a BUDAPESTI központjuk intéz, talán beszéljek velük... Megtettem, telefonon keresztül követeltem, hogy azonnal vegyenek le a listáról, amiről 180 napon keresztül nem sikerült levenni (a törvény szerint 5 napon belül meg kellett volna tenniük). A telefon túlvégén lévő Münchausen Báró (igazi nevén Mihály András) a csillagokat is lehazudta nekem az égből, azt ígérve, hogy kettő (2) nap alatt ezt rendbehozzák. Igen ám, de nekem másnapra (ami pénteki nap) már időpontom volt a saját számlavezető bankomnál hitelügyintézés miatt. Ja, azt nem tudja megígérni, hogy másnapra letörölnek... És még finoman ki is oktattak, hogy hogyan vehetek fel úgy hitelt, hogy előtte nem kérek előzetes hitelminősítést. Sűrűn emlegettem a kedves édesanyját. 

Én azért megpróbáltam, szabadságot vettem ki, és mentem a bankba. Naná, hogy még aktív adósként szerepeltem... Ahogy a következő hét hétfőn és kedden és szerdán is. Időközben beszéltem az MNB-vel (leánykori nevén PSZÁF), ahol megdöbbentek, és azt javasolták, hogy pereljek. Elmondták, hogy milyen lehetőségeim vannak, ha a bank nem akar lépni. A BISZ Zrt-vel is beszéltem, mindenki nagyon kedves és segítőkész volt, de azt is elmondták, hogy amíg nincs meg a hivatalos levél a Raiffeisen bank panaszkezeléséről, addig várnom kell, csak utána tudom a hivatalos panaszt és kártérítési peremet (amennyiben igényt tartok rá természetesen) elindítani.

Kedden újra bementem a Raiffeisen bankba, hogy adjanak magyarázatot, mit történt a kétnapalattmegoldjukelnézésétkérjük történettel. És itt jön egy újabb kafkai csavar: a KÖZPONT azt akarja, hogy én bizonyítsam be, hogy nem tartozom annak a követeléskezelőnek, aki megvette és kifizette a banknak az én tartozásomat...

Tud valaki követni? Egy olyan igazolást kért tőlem a bank, amihez AZ ÉGVILÁGON SEMMI KÖZE, hiszen őket kártalanították... Mázlim volt, hogy az, aki korábban az ingatlan adásvételt intézte rendívül segítőkész és gyors volt. Tulajdonképpen órák alatt elintézte, hogy a lehető leggyorsabban, elektronikus úton elküldjék a banknak. Megtehették volna, hogy kivárják a szokásos 30 napot... De ők nem tették. A hazudós Mihály András azt mondta, hogy amint ez az igazolás beérkezik hozzájuk AZONNAL letörölnek.

Nem kell sokat találgatni: nem tették... Csütörtökön még mindig rajta voltam a KHR listán. Ha valaki számolt, akkor tudja, hogy tulajdonképpen a második hét telt el, miközben az én időm fogyott. Időközben a kereskedő hívott, hogy mi a helyzet. Azt kérte, hogy adjak még foglalót, és akkor tartja még a motort. Ezért személyesen mennem kellett, újabb pluszkiadás, üzemanyag, szabadság kérése, stb. Így talán érthető, hogy nem tudtam tovább úrinő lenni.

Tehát csütörtökön behömpölyögtem a Raiffeisen bankfiókjába, és azonnal a fiókvezetőhöz mentem, az összes papírral, amivel igazolni tudtam, hogy ők mulasztottak. És végre kiüvölthettem magam úgy, hogy ők nem tehettek semmit. Kiderült, hogy most már nem a hazudósjakab Mihály András a hunyó, hanem egy bizonyos Katona Katalin, aki azt állította, hogy miután megkapták az igazolást a követeléskezelő cégtől, hogy nem tartozom nekik semmivel ők ezt továbbították is a BISZ zRt-nek, így most már az ő dolguk engem letörölni. Eközben a fiókvezető saját kezűleg összeeszkábált nekem egy hivatalos igazolást, melyben elismerte a hibát és igazolta, hogy nem, nem tartozom nekik semmivel, de még aktív számlám sincs náluk.

És nekem másnapra újabb időpontom volt a saját bankomhoz, ahol már kedvesen cseverésztünk a hitelügyintézővel, mert annyit jártam már a nyakukra a hitel miatt. Közben azért ott mocorgott bennem a kisördög, és felhívtam a BISZ-t megint, hogy mi a helyzet. 

Újabb csavar a történetben: ők nemes egyszerűséggel felvilágosítottak, hogy engem bizony átvertek a bankban, merthogy nekik nincs jogosultságuk törölni, ők csak az igazolásokat állítják ki. Csak az a hitelintézet tudja a törlést elvégezni, aki feltett a listára. Valamint azt is elmondták, hogy a fiókvezetőtől kapott igazolással kitörölhetem a valagamat, mert azt egyetlenegy hitelintézet sem fogadja el, csak a KHR jelentést. Így tehát melegen ajánlják, hogy menjek vissza a fiókba és addig ne jöjjek el, amíg nem törölnek, ha tényleg ilyen sok múlik rajta, hiszen ez amúgy is csak néhány pillanat és billentyűzetnyomás kérdése.

A munkahelyem miatt nem tudtam visszamenni, de egy e-mailt elküldtem a Raiffeisenes ügyintézőnek a kapott információkról. És felkészültem arra, hogy másnap (ami ismételt szabadnap kérésével jött csak össze) a saját bankomnál teendő látogatásom előtt ráborítom az asztalt a hazudósbagázs vezetőjére. 

Szerencsére nem volt rá szükség, mert az esti e-mail ellenőrzéskor láttam, hogy jött egy üzenet, miszerint megtörtént a törlés. Nem nagyon akarózott elhinnem, hiszen két héten keresztül folyamatosan hazudtak a Raiffeisennél.

Péntek délelőtt megkaptam a hitel, és rá négy napra hazahoztam a csodagépemet.

Álljon itt most tanulságul, hogy ha valakinek LEZÁRT hitele van, ahol korábban már KHR listára került, akkor győződjön meg róla, hogy a hitel kifizetésekor levették erről a listáról, a jövőbeni esetleges hitelkérelme érdekében. 

Végezetül:

  1. Ha azt akarja valaki, hogy ne vegyék emberszámba de hülyének nézzék, akkor csak Váczi Krisztián kereskedésébe menjen a pécsi La Moto Kft. csillivilli szalonjába.
  2. Köszönetet mondok az OTP Ingatlan munkatársainak, akik hihetetlen segítséget nyújtottak, amikor ezt az igazolást kérték tőlem a Ráfázol bankban, hogy tovább húzhassák az időt.
  3. Remélem, hogy Katona Katalint és Mihály Andrást kirúgják, és soha többé nem dolgoznak a bankszférában.
  4. Köszönöm a Rio-Car kereskedésnek, hogy megvártak, és nem adták el másnak a motoromat, pedig sorban álltak érte (saját szememmel és fülemmel tapasztaltam meg).
  5. Kevés embernek kívánom azt az őrületet, amin én keresztül mentem ezalatt a néhány hét alatt. Nagyon várom a Raiffeisen bankkal szemben indítandó hivatalos ügyemet, és a kárpótlást... 
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szepkiselet.blog.hu/api/trackback/id/tr277126401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beerhead 2015.06.03. 11:39:04

Hitelből ki, hitelbe be, így mulat egy magyar úr(hölgy). Szerintem kérd szakember segítségét:
kiszamolo.hu/penzugyi-tanacsadas/
Persze ettől függetlenül gáz, amit a bank csinált veled, csak aggódom, hogy a mostani hitellel is pórul fogsz járni.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2015.06.03. 14:37:33

Vajon BAR-listára miért kerültél...!? Talán meg 90napig nem fizetted az aktuális hiteled... okkal van kitalálva a BAR-lista!

Te adnál olyan embernek hitelt, aki várhatóan nem fizeti majd vissza!? Ugye hogy nem!? Hitelből hitelbe... gratulálok... inkább spórolj, hogy megvedd az "álmaid motorját", ha meg nem telik rá, akkor dolgozz többet, stb.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2015.06.03. 15:39:03

@Beerhead: köszi a tanácsot, de most sokkal óvatosabb voltam. Ez a hitel sokkal kevesebb összegről és rövidebb futamidőre szól.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2015.06.03. 15:40:11

@JunkieeeBoy: Köszi, ha majd életvezetési tanácsokra lesz szükségem, feltétlenül megkereslek.
Attól tartok, nem értetted meg a poszt lényegét. Ha gondolod, szívesen elmagyarázom.

Escaped 2015.06.03. 17:14:29

A lényeg? Hamarosan lesz nagymoci ,,olcsón".

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2015.06.04. 14:58:24

@kekecke: Felfogta mindenki... elcseszték, nem szedtek le róla... de attól még ha BAR-listára kerülsz / kerültél / voltál... talán nem kéne hitelt felvenni újra "luxus cikkre", igen egy motor az! Hitelt max. lakásra - üzleti befektetésre... nem élvezeti cikkre (jobb motor - nagyobb TV, gyorsabb mobil, stb.)

Pedig hidd el, komoly életvezetési tanácsra lenne szükséged, hogy hitelből hitelbe ugrálsz... talán ha várnál pár hónapot, akkor összespórolhatnád azt a pénzt, és akkor nem fizetsz utána kamatot... nagyokos! De reménytelen vagy! Aki egy motort is több száz km-re, "párja foglalózza le", no comment!

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2015.06.04. 15:51:39

@JunkieeeBoy:
Úgy tűnik, nem nagyon érted.
Ahhoz semmi közöd, hogy mire és mily módon veszek fel hitelt, úgyhogy ezt nem is magyaráznám.
De azt talán még Te is megérted, hogy műszaki cikket, járművet férfiak könnyebben vásárolnak, hiszen tudják, mit kell nézni, ha esetleg hibás, sérült (hiszen jelen esetben használt gépjárműről beszélünk) vajh' mibe kerül majd a rendbehozatala, stb.
Másik:
Ezt a motor típust ritkán teszik eladóvá, és leginkább nem ilyen kedvező áron (tudom, Neked ez nyilván luxus kiadás, de hidd el, nekünk az álommotor). És senki nem vesz szezonban motort, hiszen akkor sokkal drágább. Ergo: jó vétel volt, nem lett volna szabad kihagyni.
Óhajtasz még magyarázatot valamire?

Navarone 2015.06.06. 11:56:42

Hát csak gratulálni tudok! Te az a típusú ember vagy, aki semmiből sem tanul. Most buktad el a házad, mert nem bírtad fizetni, erre veszel egy motort :D Miért nem annyiért veszel, amennyi a megtakarításod? Tudod, addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér! Vagy nem tudod elviselni, ha nem tartozol egy banknak?

Remek példája vagy annak, hogy a magyar társadalom döntő többsége nem rendelkezik megfelelő pénzügyi ismeretekkel. Várjuk a következő posztot, miszerint itt is BAR-listára tesznek, és "nagymotor olcsón eladó".

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2015.06.07. 03:04:42

@Navarone: Hm. Még szerencse, hogy vannak olyanok, mint pl. Te, akik majd jól megmondják nekem a tutit. Addig is hadd sikkadjon el a lényeg.

2015.12.02. 22:15:51

Váczi Krisztián vagyok. La Moto Kft. Pécs. Csillivilli szalontulajdonos. Emlékszem Önre és a párjára. Majdnem mind igaz amit leírt. De ha Ön (már bocsánat a kifejezésért) akkora "balfék", hogy elindul 450-500 km-re (meg vissza) anélkül, hogy egy telefonhívást indítana akkor megérdemli a sorsát. (5-e és 9-e között 4 nap telt el!!!!!) Az építő kritikát elfogadom. Valóban nyegle, nagyképű, FIATAL és még gerinctelen is vagyok. Önnel ellentétben. BAR listás sem vagyok/voltam. Önnel ellentétben. Természetesen továbbra is állok a vevőim rendelkezésére és ha egyeztetnek velem 24 órára bármikor, bármilyen motort félreteszek. Mint ahogy eddig is tettem. Alkudni továbbra sem lehet. Jó motorozást!

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2015.12.03. 07:50:12

@nemvfr: kicsit hézagos a memóriája. Világosan elmondtam a telefonban, hogy 9-én tudok menni, nem volt ellene kifogása. Ha olyannyira öntudatos lenne az üzletben is, mint az önmaga fényezésében, akkor nyugodtan hívhatott volna 5-én, hogy komoly vevője érkezett és már nem aktuális az ügy, hiszen ismert volt a telefonszámom. Ez az egyik dolog.
A másik: az ember jellemét nem az határozza meg, hogy szerepel-e a KHR listában vagy sem. Ez a lista olyan, mint az influenza, amit előbb-utóbb mindenki elkap, csak idő kérdése. De a jellem nem ilyen könnyen alakítható. Magánemberként lehet olyan hulladék, amilyet csak akar, szolgáltatóként ez viszont már eléggé visszatetsző. Az én igényszintemen mindenképpen aluli.
Harmadik: az Ön által erőteljesen túlárazott motortól sokkal jobban vettem, magasabb felszereltségi fokozattal és megbízhatóbb kereskedőtől, aki egyébként csak húzta a száját, amikor az Ön és az Ön által üzemeltetett kereskedés nevét említettem. Hallott már róla.
De mivel Ön saját bevallása szerint is gerinctelen, nyegle, gondolom, ez mit sem zavarja.
Nem kívánnék további sok sikert, gondolom, ez érthető.

2015.12.03. 11:57:34

Nincs szükségem rá, hogy sok sikert kívánjon, köszönöm! Nem fényezem magam, hiszen gerinctelen, nyegle stb vagyok. Az erőteljesen túlárazott motorjaimból kb. 200 db-ot adok el évente, gondolom ez máshol is így van. Csak ott sokkal jobb motorokat adnak, és meg is várják Önt 9-én 5-e helyett. Ezen felül máshol bizonyára lefoglalhat egy 2m ft-os motort 200e ft-tal 4 hónapra. Az igényszintem ott kezdődik egy vevőnél, hogy ha 9-én jön, akkor 8-án megnézi a hirdetést, hogy fent van-e és telefonál, hogy érkezik. Általában velük megköttetik az üzlet. Aki ennél butább, azzal nem. Az emberi butaság nálam kizáró tényező! Nekik nem adok el motort. Ha jól emlékszem Ön se vett nálam, ugye?

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2015.12.03. 14:32:20

@nemvfr: Nem csak nyegle és gerinctelen, de ostoba is, és maga alatt vágja a fát... Szegénykém. Azért segítek: már csak azért is ismertek voltak az elérhetőségeim, mert:
- mint Ön is elismerte: írtam e-mailt.
- később telefonáltam is, ezekkel a ráutaló magatartásokkal (talán ismerős a fogalom) fejeztem ki komoly érdeklődésemet a gépjármű iránt.
Már nincs szükségem a bocsánatkérésére. Hála a jó istennek, nem Öntől vettem motort. Főleg nem azt a rommá tört és rosszul összerakott, papírok nélküli rémséget.

Javasolnék memóriajavító készítményeket, mert kissé beszűkült a létezését fenntartó szerve...

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2015.12.03. 15:13:43

@nemvfr: Az a nemiszerve kedves. A létezése az agyától függ. Bocs, ha újat mondtam...
De csak hajrá, egyre mélyebbre süllyed, a legjobb reklám, hogy lehúzhassa rolót.

Ahriman 2016.08.02. 09:14:20

Először is:
"Tavaly nyáron eladtam a házam, amin CHF hitel volt, nem tudtam fizetni - ahogy sokan mások sem - így egy követeléskezelő cégen keresztül eladtam, a hitelt letudtam"
Ebben az esetben nem törölnek a KHR-ből (BAR lista), hanem a mulasztást passzívvá teszik, ami azt jelenti, hogy a mulasztást követő 5 évig max. Igortól tudsz uzsorára kamatot felvenni. Azzal, hogy a bank törölte a mulasztási adatot a KHR-ből, tulajdonképpen jófejek voltak.
"a Raiffeisen (másnéven Ráfázol)" Ez gyerekes és buta megjegyzés.
"az ember jellemét nem az határozza meg, hogy szerepel-e a KHR listában vagy sem. Ez a lista olyan, mint az influenza, amit előbb-utóbb mindenki elkap, csak idő kérdése."
Nem egészen így van. Csak azok kerülnek fel mulasztási adattal, akik NEM FIZETIK a hitelüket.
"Időközben beszéltem az MNB-vel (leánykori nevén PSZÁF), ahol megdöbbentek, és azt javasolták, hogy pereljek." Ezt kötve hiszem, ilyen az MNB nem szokott javasolni.
"Ha azt akarja valaki, hogy ne vegyék emberszámba de hülyének nézzék, akkor csak Váczi Krisztián kereskedésébe menjen"; "Remélem, hogy Katona Katalint és Mihály Andrást kirúgják"
Remélem jól beperelnek a személyiségi jogaik megsértéséért és becsületsértésért.
Összefoglalva: Egy hitelébe belebukott adós vagy, akinek a mulasztásadatát a szokásosnál hamarabb törölték, és ráadásul még neked áll feljebb. Ostoba, erőszakos és bunkó vagy, ezt még ki is kiabálod a nyilvánosságnak. Mindent, ami veled történt, csakis magadnak köszönhetsz, mert következetlen vagy, de nyilván a hibáidat soha nem fogod beismerni, mert úgy gondolod, hogy rajtad kívül mindenki szar. Tényleg csak gratulálni tudok ehhez, remélem örömöd telik a motorban. Becsüld meg, ajándékhitelből vetted.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2016.08.02. 12:39:14

@Ahriman: Akkor sorban reagálok, jó?
1. Nem tettek semmit, passzívvá sem tettek, a KHR rendszerben aktív adósként voltam nyilvántartva. A passzív státusszal tudtam volna hitelt felvenni a számlavezető bankomtól (nem a rafitól).
2-3: no comment
4: De, mondták. Anyagot is küldtek hozzá e-mailben. Ennyire jófejek.
5: nem tudnak beperelni, mert minden állításomat dokumentumokkal tudtam-tudom alátámasztani. Ahogy meg is tettem a békéltetőnél. Nyertem. Bár kenjem a hajamra.
És végül: nem megyek a Te szintedre, legfeljebb a kérdés erejéig: akkor most ki is a bunkó, erőszakos, stb.?
Köszönöm a gratulációdat.
Mi az, hogy ajándékhitel?

Ahriman 2016.08.02. 12:54:52

1: Ez az ajándékhitel, amit a számlavezető bankodtól vettél fel. És ha jól értem, akkor végül levettek a KHR-ről, tehát nem passzívvá tettek, hanem töröltek. Szóval megint ugyanoda lyukadtunk ki.
2-3: A no comment tehát azt jelenti, hogy gyerekes és buta vagy, és elismered, hogy nem fizetted a hitelt.
4: Nagyon jófejek, érdekes, hogy egy másik poszban meg "leanyázod őket".
5: Becsületsértés: "mással szemben a sértett munkakörének ellátásával, közmegbízatásának teljesítésével vagy közérdekű tevékenységével összefüggésben, és/vagy nagy nyilvánosság előtt a becsület csorbítására alkalmas kifejezést használ, vagy egyéb ilyen cselekményt követ el" A blog már nagy nyilvánosságnak számít, hiszen mindenki olvashatja. Normális emberek nem úgy intézik ezt, hogy "rúgjákmánkiabalfaszdolgozókathe", hanem max. panaszt tesznek a hivatalos szerveknél. Te gondolom ezt megtetted, és nyertél is. Grat!
Te soha nem fogsz az én szintemre emelkedni. :)

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2016.08.02. 13:35:01

1: mitől ajándék a hitel? Még mindig nem értem. Ugyanúgy kell érte fizetni, tehát mitől ajándék?
A törlés is tévedés volt. Egy ügyben kétszer is mulasztottak. Másodjára már szerencsémre, nekem kedvezve. És azt már visszacsinálni nem lehet... Hálistennek.
2-3: továbbra sem vitatkozom, keszonbeteg lennék...
4: szezon-fazon...
stb.
süti beállítások módosítása