Jobb, mint tintával papírra vetni. ;-)

Burgonyás kenyér - kovásszal

2015/10/25. - írta: kekecke

Üdvözlök mindenkit a hivatalos őszi időszakban (elvégre tegnap órát állítottunk). Ismét kenyeret sütöttem (hétvégente szoktam, akkor érek rá). Most valamiért a burgonyás kenyér volt minden gondolatom. Van saját krumplink, így gondoltam, miért ne próbálnám ki?

A hozzávalók ugyanazok, mint a normál fehér kenyérnél:

  • kovász (a normál befőttesüveg majdnem feléig)
  • víz (a kovászt majdnem a duplájára történő hígításához - de a krumpli főzővizét is felhasználtam)
  • liszt
  • egy darab méretesebb burgonya héjában főzve, majd hámozva, kihűtve
  • pici cukor
  • és olaj a kétszeri átdagasztáshoz.

Sima fehér kenyérlisztet használtam, de mint mindig, most is csaltam egy picit: belekevertem egy olyan 10 dk-nyi teljes kiőrlésűt is. :) Krumpliból normálisan a pirosat kellett volna használnom, de mivel mi sütnivaló, sárga héjút termesztünk, így az került bele. El nem rontotta, csak több lisztet igényelt a végén. Erre azért figyeljünk oda.

Az elkészítés a szokásos módon zajlik: tészta összeállítása, 10 perces pihentetés, 15 perces folyamatos dagasztás, 20 perc pihentetés, olajos masszázs, 30 perc pihentetés, olajos masszázs, majd óránként hajtogatás, összesen háromszor. Természetesen most a tészta összeállításakor a darab főtt krumplit is belereszeltem, a tészta sűrűségét a krumpli főzővizével állítottam be,. Picivel több sót használtam a krumpli miatt. Úgy terveztem, hogy még este megsütöm, de mivel már elég hidegek vannak, és a fűtés dacára sem kelt meg rendesen, így hagytam reggelig, és akkor sütöttem meg, megint csak a már megszokott módon: kicsit átgyúrtam (módjával), megformáztam, addig a cserépedényem ázott, majd a formázás végén letakartam, a sütőt (benne az edénnyel) bekapcsoltam a maximum hőfokra, 30 percig, addig a kenyér újra kelt. Bemetszettem a tetejét és letakartam.

dsc_0233.JPG

A harminc perces pihenő után így nézett ki (felső kép). A sütőedényt kivettem a sütőből, óvatosan belepottyantottam a kenyeremet, megspricceltem vízzel, rátettem a fedőt és ment is vissza a forró sütőbe.

dsc_0234.JPG

Húsz perc után mérsékeltem a hőt (gázsütőnk van, a legmagasabb fokozat a hetes, ötösre tekertem vissza), újabb húsz percet sült így. A második húsz perc után levettem az edény tetejét, hogy rendesen megpirulhasson és szép héja legyen:

dsc_0235.JPG

Alakul. :) Újabb kb. 10 percig fedő nélkül sült, majd kivettem és rácsra tettem:

dsc_0236.JPG

1 kiló 40 deka lett. Mit csináljak, nem tudok kisebb kenyeret sütni. :)

Tegnap nem volt idő felvágni, így ma ejtettem szerét. Találtam az Aldiban igen olcsó póréhagymát, mindjárt vettem is két gyönyörű szálat (fél kiló!), volt is még itthon, ezért hagymahétvégét tartottam: főztem egy igazi francia hagymalevest, és hagymás pogácsát is sütöttem (erről is lesz poszt, nemsoká').

A burgonyás kenyeremet először megpirítottam, majd a grill alatt ráolvasztottam jelentős mennyiségű Gouda sajtot. :)

 kepatmeretezes_hu_20151025_150820_1.jpg      kepatmeretezes_hu_20151025_152449_1.jpg

Finom lett, na.
 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szepkiselet.blog.hu/api/trackback/id/tr388020745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása