Jobb, mint tintával papírra vetni. ;-)

Csomagrendelésem kálváriája

2016/03/10. - írta: kekecke

Valamiért nálam sosem mennek egyszerűen a dolgok.... A motoros szezon közeledtével - ami tulajdonképpen már itt is van - úgy döntöttem, hogy beújítok egy új dzsekit (a régi már kicsit avíttas, a bélését cserélni kéne, de nem is tetszik már annyira, meg különben is), így feltúrtam a netet, hogy hol találok ár-érték arányban olyat, ami nekem is tetszik. És ez a jó öreg ebay volt.

Meg is rendeltem, a termék az Egyesült Királyságból jött (szofisztikáltaknak UK, a kevésbé szofisztikáltaknak Anglia), 11-14 napos szállítási határidővel, nyomkövetéssel. Február 25-én vásároltam, március 7 és 10 között kellett volna megérkeznie.

Szépen érkeztek is az e-mailek, hogy hol jár éppen a dzsekim, többet utazott Európában, mint én magam... Majd március 5-én jött az e-mail, hogy Debrecenben van! Örültem, mint majom a farkának, hogy de jó, hétfőn már itt is lesz.

Hát nem lett. De még kedden sem és szerdán sem. A nyomkövető szerint 5-e óta nem mozdult. Írtam az eladónak, hogy tud-e valamit, miért nem jön. Ő az ebay-re mutogatott, hogy ő csak országon belül felelős a feladott csomagokért, azon túl az ebay. Sebaj, írtam az ebay-nek, hogy miért nem mozdul a csomag. Ők csak a sablon választ küldték, hogy üljek a seggemen, a csomag úton van, hamarosan meg kell kapnom. Ja, én is tudom... De nem mozdul! Úgy gondoltam, hogy akkor majd én érte megyek. Kerestem postán ismerőst, hogy segítsenek (meg voltam győződve, hogy a Posta lesz a hibás, sokat hallani az ellopott, felbontott csomagokról). A Postának viszont ismeretlen volt a nemzetközi csomagazonosító szám, szerintük inkább futárnál van.

Minden nap ellenőriztem az e-mailjeimet, az ebay oldalán a megrendelést, hátha van friss infó. Nem volt.

Végső kétségbeesésemben feltúrtam az Általános Szerződési Feltételeket és rátaláltam a harmadik fél szállítói felelősségére, cégnévvel. Google jó barát, meg is találtam. Pitney Bowes a cég neve, Global Shipping Program, amin keresztül a csomagok célbaérnek az ebay által. Az oldalukon chateltem egy ügyfélszolgálatossal, aki nagyon segítőkész volt, adott egy e-mail címet és egy telefonszámot. Ez amerikai oldalról, hiszen a cég székhelye az USA. (Please contact Global Shipping Program for eBay 866-235-9627 or email pbisgspcs@pb.com)

E-mailt írtam, telefonáltam, simán be tudtak azonosítani, látták a telefonszámomat a rendszerben, és azt, hogy a szállító szerint rossz a cím. Mondtam, hogy az kizárt. Egyeztettük, jó volt. Akkor én most telefonon keresztül igazoljam, hogy jó, jó? Jó. A további kellemetlenségek elkerülése végett nem tudnék egy alternatív szállítási címet megadni Debrecenben? (15 km-re lakom). Tudtam volna, a munkahelyemét, de annak sincs rendes postacíme, így az amerikai ügyfélszolgálatos nem mert kockáztatni. Mondtam, hogy semmi gond, mondja meg, hol van a csomagom, érte megyek. Ja, azt nem lehet. De elintézi, hogy másnap valaki felhívjon a helyi futárszolgálattól, hogy egymásra találjunk. Én időközben megkértem egy ismerősömet, hogy hadd adjam meg az ő címét a városban, hogy vigyék oda. Így újabb e-mailt írtam, hogy na, akkor inkább ide vigyék.

Kisvártatva jött is egy e-mail - ez már angliai kirendeltségről -, hogy akkor egyeztessünk adatokat. Így neki is megírtam, hogy inkább hová vigyék a küldeményt, és hogy jelezzenek vissza, hogy ez így járható-e, ha igen, akkor mikor lesz nálam a csomag? Erre már nem jött válasz. Én meg a kefét ettem, a kollégáim már rajtam szórakoztak, hogy én csak a dzsekire tudtam gondolni.

Délután újabb telefon, mert már nagyon kétségbe voltam esve. Mit ad isten: ugyanahhoz a hölgyhöz kapcsolt az automata, mint előtte. Emlékezett is rám (gondolom, nem sűrűn hívják Magyarországról elveszett csomag miatt). Nem győzött elnézést kérni, és a végén megkérdezte, hogy ismerem-e a DPD-t. Mondtam, hogy láttam már a furgonjait, de ennyi.

Most figyeljetek: megadta a magyarországi csomagazonosítót, és mondta, hogy hívjam fel őket. Wow. Mindezt Amerikából... Ma felhívtam a DPD-t. Megadtam az új azonosítószámot, és már mondták is, hogy rossz a cím. Mondtam, hogy az kizárt. Szerintük meg de. Akkor hívjam fel a debreceni depót, tisztázzam velük. Milyen jó, pont ráérek... Kaptam két telefonszámot. Felhívtam az egyiket, a hölgy közölte, hogy ő táppénzen van, hívjam a kollégáját... Jobbulást neki, de akkor minek veszi fel a telefont? Hívtam a kollégát. Elmondtam a bajom, végig sem kellett mondanom, ő már tudta, hogy rossz a cím. Érdekes... Mondtam, hogy hat éve élek ezen a címen, szerintem csak tudom... Mindegy, mehetek a csomagomért. Hurrá... Csak plusz 15 km-t tettem az autóba, mi az nekem!

A depóba érkezvén mondanom sem kellett, hogy miért mentem, rájöttek - gondolom, nem sűrűn mennek címzettek a saját fizetett csomagjaikért... Előkerítették a csomagomat, ahol láss csodát: betűről betűre (még az ékezetek is stimmeltek) megegyezett a címem a lakcímkártyámon szereplővel. Amit persze meg is mutattam, mert ők csak kötötték az ebet a karóhoz, hogy rossz a cím. Onnantól kezdve már erre nem lehetett hivatkozni, ugyebár...

Ők nem tudták azt a telefonszámot, amit a GSP tudott. Érdekes... Ezért nem hívtak fel. A futár meg állítólag minden fűszálat ismer errefelé, hát, úgy tűnik, mi elsivatagosodtunk neki.

Rákérdeztem, hogy mégis: mi történt volna, ha én nem kajtatom a csomagomat? Semmi, egy hét után visszaküldik. Vagyis holnap már úton is lett volna a dzsekim vissza, Angliába. Hát hurrá.

Írtam panaszlevelet a DPD.nek, fényképekkel illusztrálva. Kíváncsi vagyok...

Ja, a dzseki kicsi lett. Rossz méretet küldött az eladó.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szepkiselet.blog.hu/api/trackback/id/tr258463788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.10.30. 16:16:10

Jó kis ügy. Nekem is volt pár eBay-es sztorim, a legédesebb, amikor az Angliából (jó: UK) rendelt Aynsley porcelán csészealjak sok kicsi darabban érkeztek és az eladó azt akarta, hogy küldjem vissza, hogy tényleg úgy van... Inkább fotót küldtem, fél ár visszajárt (mert a csészék megmaradtak).
Üdv a közelből!
süti beállítások módosítása