Jobb, mint tintával papírra vetni. ;-)

A falusiak szája

2010/08/30. - írta: kekecke

Tudom, nem nagy dolog, de engem rettenetesen bosszant. Egy kis faluban élek egy nagyváros szomszédságában (egész életemet ott éltem, most is ott dolgozom, de vágytam a kertre, nem vagyok egy panellakó), és elég rosszul döntöttem, amikor odaköltöztem.

Vettem egy szép nagy házat, amit - ahogy az mostanában sok mindenkivel megtörtént - nem tudok fenntartani a hitel megnövekedett törlesztőrészlete miatt. Időközben néhány éve összejöttem egy helybélivel, összeköltöztünk, a házamat kiadtam. Szerencsére elég távol lakunk a falutól - a szélénél is kijjebb -, így nem érintkezünk senkivel, csak akivel mi akarunk. Így a pletyka is elkerül minket - gondoltam én.

De nem. Vannak emberek, akik azon élvezkednek, hogy mások életében turkáljanak és ha nem találnak semmit, akkor kitaláljanak és terjesszenek történeteket.

Van egy aranyos kis ismerősöm - korrepetálom - és tegnap pironkodva mesélte, hogy mit hallott a fodrászától rólam. Rólam! Aki nem is jár be a faluba, azt sem tudom, hogy miként néz ki a nő!

Az egy dolog, hogy egy szó sem igaz a történetből. A másik inkább elgondolkodtató: milyen nevelést kapott az ilyen ember, hogy számára ismeretlenekről pletykál, úgy, hogy sosem találkozott a célszeméllyel?!

Szegény kicsi tanítványom reszketett, hogy ne áruljam be, hogy ő szólt. Első felindulásomban elindultam megkeresni a némbert, aki pletykákat terjeszt rólam, de mivel nem tudom ki ő, nem találtam meg.

Egyet tudok csak: a fodrászüzlete feketén műxik, ezért nem találtam meg, nincs kitáblázva.

Vajon mit kéne tennem? Kérjek időpontot tőle, hogy legyen mondjuk egy óránk tisztázni a helyzetet? De mivel nem mai csirke a nő, valószínűleg én már nem fogom tudni átnevelni.

Szerintetek?

Címkék: ezmegaz
7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szepkiselet.blog.hu/api/trackback/id/tr692257862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abdulesmia 2010.08.30. 14:06:14

Szia! Én Bp-en születtem és ott is nőttem fel, azonban 9 éve élek egy kis faluban 160 km-re a fővárostól. Eleinte engem is nagyon felzaklattak a falusiak a hasonló cselekedeteikkel, mára azonban abszolut megtanultam kezelni ezt. Magam nem váltam hozzájuk hasonlóvá és éppen ez az, ami leginkább bosszantja őket. De úgy vagyok vele, hogy csak hadd puffogjanak magukban :)
Javaslom, ne vedd fel a kesztyűt ilyen esetekben, maradj higgadt és bölcs. Ez jobban fogja őket bosszantani és idővel lekerülsz a "címlapról".

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2010.08.30. 16:14:02

@abdulesmia: sajnos 5 éve vagyok a címlapon úgy, hogy egy éve kvázi kikerültem a faluból - teljesen a szélére költöztem, szomszéd csak egy van, aki szintén nem a faluban éli az életét.
És még mindig beszélnek rólam. Ami nem is zavarna annyira, ha nem hülyeségeket, légből kapott dolgokat mondanának.
De ez a sok hazugság azért felzaklat.

perzsmacska 2010.09.17. 19:38:04

Én is hasonló helyzetben vagyok. Egy megyeszékehely falusias részére költöztem nemrég. TEle van pletykás vénasszonnyal. Először még próbálkoztam vele, hogy felelősségre vonom őket, azokért a hazugságokrét, amit terjesztenek rólam, de rájöttem totál felesleges. Ezek a csillagot is lehazudják az égről. Tudod, ők ilyet nem mondtak, ezt csak úgy hazudják róluk stb. Semmibe kell venni őket. Tudom, néha nehéz, de könnyít a dolgon pl. ha hülyeségeket adsz be nekik (pl. ufó a kertben) és röhögsz rajta, hogy beszopják és azt is terjesztik.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2010.09.20. 07:42:13

@perzsmacska: :-DDDDD
Ezen már én is gondolkoztam!!!!
Csak az a bibi, hogy az a nő, aki a legnagyobb pletykafészek, őt nem is ismerem. Így nemigen tudom hülyeségekkel traktálni. Bár elvileg tudom, hogy találnám meg, nincs olyan sok fodrász a faluban...

NoName78 2010.11.12. 22:30:22

Ha a tanítványod reszketett, hogy be ne áruld, és olyan aranyos volt hogy elmesélte neked, bízott benned, miért mentél el felkeresni azt az embert?!
Szerintem , okosabb maradsz, és maradtál hogy nem csináltál belőle nagyobb ügyet, falusiemberek!!!!

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2010.11.14. 19:27:47

@NoName78: Azért, mert kvázi a becsületemet gondoltam megvédeni. És mivel az a ribanc nem csak a tanítványomnak pofázik rólam, valószínűleg fogalma sem lett volna arról, hogy épp melyik vendégének járt el a szája.

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2011.01.10. 16:54:08

Szerintem csak érdekes vagy számukra. Egy kicsit vegyülj el köztük, élj velük, s majd megszűnik az újdonság varázsa.
Az nem megy, hogy ki (le) költözök falura, de nem veszek részt az életében.
süti beállítások módosítása