Jobb, mint tintával papírra vetni. ;-)

Behajtók

2011/03/08. - írta: kekecke

Helló mindenki. Most egy sajnos igen sok embert érintő problémával foglalkozom, már három hete jár rajta az agyam.

Mint már korábban említettem, engem is utolért a válság. Közel fél évig voltam munkanélküli, amíg csak tudtam takarékoskodtam, feléltem a tartalékaimat, de végül engem is elért a végzet: nem tudtam - tudom - fizetni a házam törlesztőrészletét.

Egy hónapja jött a telefon a banktól, hogy tartozom. Igen, mondtam, tudok róla. Kérdés: hogyan gondolom rendezni a tartozást? Mondtam: nem tudom. Munkanélküli vagyok, nincs bevétel. Ha akarják, vigyék a házat, csak legyen már vége ennek a rémálomnak.

Próbálnak segíteni, mondták ők. Majd megjött előbb a felszólítás, hogy tartozom, fizessek, kicsit később pedig a törlesztőrészlet emeléséről tájékoztató újabb levél. Kínomban már csak kacagtam. Időközben sikerült munkát találnom, így lehetőségem sem volt fél napokat tölteni a bankfiókban, ezért egyszerűen csak telefonáltam. Egy tényleg kedves, segítőkész és megértő fiatalemberrel beszéltem, aki megígérte, hogy próbál segíteni, nem is kell bemennem a bankfiókba, visszahívnak, hogy mi a helyzet a fizetéskönnyítési kérelmemmel.

"Természetesen" ők nem hívtak. Hívtak viszont a behajtók. Ugyanannak a banknak a behajtó csoportja. Hogy tartozom. És hogyan gondolom rendezni a tartozást? És hülyébbnél hülyébb kérdések. Pl.: nincs valaki, akitől kölcsön tudnék kérni 83.000,- Ft-ot?! Nincs lehetőség alkalmi munkára? Nem tudnék fizetéselőleget kérni???

WTF??? Ezek hol élnek??? És minden alkalommal be kell azonosítani magam a telefonba, merthogy rögzítik a beszélgetést. És ezek bizony MINDEN NAP felhívnak!!! Egyik nap trükkösen este hétkor!!! telefonált egy enervált, ugyanakkor pökhendi nőszerű. És úgy beszélt velem, mintha a seggéből rángatott volna elő. Megkértem, hogy mivel új dolgot úgysem tudok hozzátenni, inkább hallgassa meg a korábbi beszélgetéseket, mert ennek így nincs értelme. Közölte, hogy nem fogják visszahallgatni, és minden nap fel fognak hívni, amíg nem rendezem a tartozásomat.

Az egyikkel közöltem, hogy sajnos (vagy hálistennek) olyan munkahelyen dolgozom, ahová tilos bevinni a mobiltelefont, így nem tudok napközben telefonálni. Na, ezek este is megtalálnak.

Ugyanakkor a másik társaság - ugyanez a bank, csak egy másik osztály: hitel újrastrukturálási osztály - csak 8 és 16 óra között elérhető. Én meg csak 8 és 10 között. Kaptam tőlük egy SMS-t, hogy keressem meg őket az adott telefonszámon. Megtettem. Sajnos, az ügyintézőm nem volt elérhető, de hagytak neki üzenetet, hogy hívjon fel. És leírták - felvették -, hogy én csak 8-10 között vagyok elérhető. Szerintetek felhívtak??

Dehogy hívtak! De a behajtási csoport minden nap többször is hív. Leginkább nem veszem fel, vagy ha igen, hosszas ordítozás után lecsapom a telefont. Igen, tudom, hogy nekem kellene rosszul éreznem magam a tartozás miatt, de a folyamatos zaklatás miatt már nem érzem annyira szarul magam. Ráadásul az egyik droidtól megkérdeztem, hogy mennyire tartja életszerűnek a hitel törlesztőrészletének megduplázását két év alatt? Mert a nettó bérem nem duplázódott meg. Standard válasz: aláírtam a szerződést. Na most: ezzel mit kezdjek?

Ma már ott tartok, hogy nem is hagyom bekapcsolva a mobilomat. Este visszakapcsolom, és látom, hogy egy nap 2-3 nem fogadott hívásom van a Raiffeisen Behajtási Csoportjától.

Ma reggel újra hívtam ugyanezen bank hitel újrastrukturálási csoportját. Hogy mi újság is van az én fizetési könnyítésemmel? Semmi válasz. Ma is megígérték, hogy megmondják az ügyintézőmnek, hogy csak 8 és 10 között vagyok elérhető. Persze nem sikerült felhívnia. És mára a tartozásom 200.000.- Ft-ra nőtt. De "természetesen" semmi válasz az egyik oldalon. A másik sokkal aktívabb...

Lassan már tényleg azt kívánom, hogy vigyék a házat és legyen ennek vége - egyszer s mindenkorra. Több hitelt úgysem veszek fel. Pláne, hogy BAR listás lettem...

Címkék: ezmegaz
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepkiselet.blog.hu/api/trackback/id/tr792722871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása