Jobb, mint tintával papírra vetni. ;-)

Motoros útinapló

2016/05/19. - írta: kekecke

Teljesen dilettáns és hozzá-nem-értő beszámoló következik. A pünkösdi hosszú hétvégén motorral átutaztunk az ország túlvégére: Kőszegre. Összesen 970 km-t tettünk meg ketten. Egyikünk sem sovány, szóval a motor eléggé meg volt terhelve. 

A szóban forgó járgány egy 2006-os évjáratú BMW R1200RT. Mind a három dobozt megpakoltuk, pluszban még egy kölcsön tanktáskát is vittünk. A dobozokba tehető BMW logós táskákat is kölcsönbe kaptam, erre én ugyanis már nem szívesen költenék. Összesen olyan 10 kilónyi cuccot vittünk. A táskákba remekül lehetett pakolni és tényleg nagyon kényelmes, hogy egyben be lehet tenni a dobozokba és onnan kényelmesen ki is lehet venni, jobb, mintha szatyrokkal szarakodtunk volna. 

Az időjárás egyáltalán nem kedvezett, az odaúton kb. 110 km-t különböző intenzitású esőben tettünk meg. Budapestig én vezettem, és most igazán volt alkalmam kitapasztalni, hogy mit tud ez a motor! Esőben is tempósan haladtam, a Michelin 2CT gumik ideálisak voltak. Nem csúsztak, rendesen tapadtak, csak úgy szorították ki maguk alól a vizet, hatalmas vízfelhőt nyomtak ki mögöttünk. Az állítható plexi nagy segítség (lehetett volna), ha a heves esőtől nem lett volna olyan, mint egy sűrű szövésű nájlonfüggöny. Ezért inkább leengedtem, mert így legalább a sisak plexijén keresztül láttam is valamit a forgalomból. Így viszont el is áztunk, bár érdekes módon inkább alulról. 

Az autópályákon remekül tudtunk haladni, a motor jól viselkedett. Tény, hogy a nagy sebesség és a súlyterhelés miatt a kezdeti 5.4-es átlagfogyasztás az út végére felkúszott 5.9 literre (az átlagsebesség a pályán 140 km/h volt). De még így is azt mondom, hogy megérte. 

Korábban kissé féltem dönteni a motort - mindig azt képzelem, hogy kicsúszik alólam, de visszafelé az M0-áson rendesen belefeküdtünk a kanyarokba, jól viselkedett a "kicsike". És a CD játszó is jól vizsgázott: simán tudtuk hallgatni a házilag írott audio CD-ket. 

Annyira hideg volt a hazaúton, hogy a motorolaj csak több száz km után melegedett be. Az odaúton és a hazaúton is háromszor álltunk meg - többek között tankolni is - jó volt látni, hogy tiszta maradt a motor (bár gondolom, az extrém hideg időjárás miatt úsztuk meg a bogarakat), és mégsem gémberedtünk el. Tény, hogy az eső miatt be kellett kapcsolnom a markolatfűtést, de ez legyen a legnagyobb bajunk. :) Ez a modell, ami nekünk van nem rendelkezik ülésfűtéssel, lehet, hogy annak most örültünk volna, ha van. 

Odafelé kissé elnéztük az utat, így bekerültünk fővárosunk forgatagába, ahol éppen ezért átadtam a kormányt a férfiembernek, mert megőrültem az ottani forgalomtól. Ez a motor nem városi közlekedésre van kitalálva, főleg úgy nem,hogy a két oldaldoboz is rajta volt. Nehéz és megterhelő volt araszolgatni a lámpák és a kocsisorok között. Viszont hazafelé már elkerültük a városi forgalmat, és azt is megtapasztalhattam, hogy miként viselkednek a gumik a nem túl jó útburkolaton (az M0-ás és M3-as csatlakozásánál katasztrofálisan egyenetlen az aszfalt - már ha az aszfalt egyáltalán): gond, zötykölődés nélkül tudtunk haladni. Az előzéseknél is kis mozdulatokkal azonnal reagált a motor, kicsit sem fáradtam el. Még úgy sem, hogy elég rendesen fújt a szél, sokszor érezhetően mozgatta a motort alattunk. 

Be kell vallanom, hogy bár van tempomat a motoron, nem használtam. Ennek ellenére a legkisebb mértékben sem fáradt el a csuklóm, szinte alig kellett mozgatni a gázkart, és mégis egyenletesen tartottuk a tempót. 

Összességében: kiváló túramotort vettem. Ez volt az első komolyabb túránk vele, ahol megtapasztaltuk a síkságot, az emelkedőket, a rossz időt, a szelet egyszerre. 

Tehát: ha valaki épp túramotor vásárláson gondolkozik, csak ajánlani tudom ezt a típust. :)

dsc_0305.JPG

13254088_1153436481354228_5408593236765120915_n.jpg

Címkék: motor
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szepkiselet.blog.hu/api/trackback/id/tr528732334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása