Jobb, mint tintával papírra vetni. ;-)

Házvásárlás - felújítás: negyedik rész

2018/07/02. - írta: kekecke

saját munka

Sokáig nem jelentkeztem, ugye? :) 

Sajnos a kezdeti lendület megkopni látszott. A drága barátom, aki mindig jött, hogy kihúzzon a szorult helyzetemből, két hétig - mondjuk úgy, hogy családi okok miatt - elmaradt. Én meg már a kefét ettem: borzasztó úgy élni, hogy lassan már arra sem emléxem, hogy mit hová tettem, továbbra sem tudok itthon főzni és fürdőszobai teendőket végezni, ha értitek, mire gondolok. Szerencsére a záróizmaim kellőképpen edzettek, de vannak reggelek, amikor KV-t sem merek inni. :) Fürödni-mosni-főzni továbbra is a volt pasimnál van szerencsém, tulajdonképpen mindketten jól járunk ezzel, de azért végre már a sajátomban szeretném. 

Most éppen a konyha-előszoba faljavítása-festése van folyamatban, majd most hétvégén oda is le lesz téve a padló, és akkor már végre végleges helyükre kerülhetnek a bútorok, konyhai gépek: és végre tudnék főzni, a mosogatógép meg úgyis melegíti magának a vizet. A fürdőszoba ezután következik, és ha az kész: akkor tényleg minden kész, már csak a kertrendezés maradna hátra. 

Időközben kedvenc kolléganőmtől (talán barát is már..) kaptam egy csomó hasznos dolgot, polcokat, székeket, szekrényeket, szóval lenne mibe pakolnom, pluszban világítótesteket, stb. . Ezeknek egy része még mindig nincs is elhozva tőle, mert hát hová is tehetném? A két szobám már így is tele van zsúfolva mindennel, mint valami kényszeres gyűjtögetőnél. De ezek is hazakerülnek hozzám még a héten. 

Időközben kiderült, hogy a sok falcsiszolástól a drága ember szeme begyulladt, kezelni kell: még pár nap csúszás. Én meg addig sem tétlenkedtem: a bejárati ajtómat próbáltam rendbe hozni. Első ránézésre nagyon ótvar: több rétegű ismeretlen eredetű festék rajta (gyanítom, hogy van ott zománc-olajfesték is), ami már itt-ott pereg, másutt felhólyagosodott, több helyen meg már az én kutyáim kaparták le, amikor minden áron be akarnak jönni (ki tudják nyitni ugyanis a kilincset). Először arra gondoltam, hogy átfestem fehér zománcfestékkel, mint az ablakokat, de ahhoz is elő kellene készítenem őket. Ugyanakkor végre megérkezett az új ablak a fürdőszobába, amit szintén festeni kellett. És annyira szép a fája, nem volt szívem zománcozni. Így vettem vékonylazúrt (Boróka -szilva), azzal kentem át az ablakkereteket, illetve a hozzátartozó szúnyogháló keretet. Szép lett, így eldöntöttem, hogy az bejárati ajtók is ilyenek lesznek! Ezért fogtam magam, és kölcsönkértem szerszámokat, eszközöket (egyszeri munkáért nincs szívem beruházni). Gázégővel leégettem a régi festékrétegeket, speciális festékkaparó eszközzel lekapartam a leégett, hámló festékrétegeket, sarokcsiszolóval és lepkekoronggal átcsiszoltam a nagyobb felületeket, és végül egy állítható fordulatszámú régi típusú multifunkciós szerszámmal a hajlatokból igyekeztem kiszedni a festékmaradványokat; kisebb-nagyobb sikerrel. Volt, hogy a lepkekorong inkább az ujjamból tépett ki egy darabot, majd belenyúltam a forró gázégőbe, közben (mivel odakint, a napon dolgoztam) a nap is megégette a bőrömet is, de végül kész lettem! Nagyjából 24 munkaórát tettem bele, minimális anyagi befektetést (gázpalackok, festék, csiszolókorong, ecset, oldószer), és szerintem elég jó munkát végeztem. Egy csúnya öreg kétszárnyú ajtóból antik csodát varázsoltam. Egy ablaktábla eleve törött volt, egy a munkám során repedt meg (óvatlan voltam, későn kezdtem hűteni az üveget), szóval az üvegezés része még hátra van. 

Jöjjenek akkor az ilyen volt - ilyen lett képek: 

dsc_1277.JPGdsc_1282.JPG

Emellett még a villanyszereléskor letört fagyasztófogantyút is meg tudtam ragasztani, amiről korábban biztosan hittem, hogy csak cserével tudom megoldani. Véletlenül jött velem szembe a megoldás: pillanatragasztó-szódabikarbóna kombó. És láss csodát: a szilánkosra tört merev bakelitféleséget szinte nyom nélkül tudtam úgy megragasztani, hogy jelentős terhet is tud vinni. 

Zseniálisnak tartom magam. :)

Címkék: DIY
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepkiselet.blog.hu/api/trackback/id/tr2514087831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása