Jobb, mint tintával papírra vetni. ;-)

Házvásárlás - átalakítás

2019/08/28. - írta: kekecke

Végre rendben van a konyhám!

Eredetileg úgy terveztem, hogy ezt a bejegyzésemet fogom módosítani, de annyi idő eltelt, és ott van negatívum is, hogy inkább írtam egy újat. A szemem már kezdte megszokni a borzalmat, amit a bevakolt, ámde gletteletlen, festetlen falrészlet jelentett az új ablak körül a konyhában, de azért néha mások szóvá tették. Így gondoltam egy merészet, és eldöntöttem, hogy befejezem a félbehagyott projektet. Már csak azért is, mert vettem normális étkezőasztalt hozzá illő székekkel, amik még egy ilyen miniatűr konyhában is elférnek.

És most tényleg minden segítség nélkül vágtam neki! Mivel korábban is kölcsön szerszámokkal dolgoztam úgy határoztam, hogy épp itt az ideje, hogy legyenek sajátjaim is. Szóval elugrottam a következő faluba (ahol van egy remek festék és vakolat szaküzlet, ráadásul nagyságrendekkel olcsóbb, mint a Praktiker!), ott elregéltem az eladónak, hogy mit szeretnék, adott szaktanácsot, és pár ezresért eszközöket, alapanyagokat (amiből persze a glettelőgipszet meg sem kellett volna vennem, mert rengeteg kimaradtat találtam a sufniban). 

Ha még emlékszünk innen indultam: 

dsc_1456.JPG

Mivel roppant takarékosan, aprólékosan dolgoztam, így minimális kosszal járt. Olyan 4-6 óra munka volt első nap a glettelés/csiszolás és csempézés (beleértve a takarítást is) - a boltban felhívták a figyelmemet arra, hogy muszáj valami párkányfélét fabrikálnom, ha már a készen kaphatóra nem akarok költeni, mert a páralecsapódástól tönkre megy a falam. És ha már gletteltem, akkor az egyik szobában a repedezett falat is kijavítottam (korábban ott egy cserépkályha volt, és a fal még mindig emlékezni akar erre, annak ellenére, hogy azt még az előző tulajdonos bontatta ki, és azóta már volt festve). 

Másnapra - hála a nyári melegnek - kiszáradt a fal, lehetett festeni, majd fugázni. Úgy gondoltam (bár úgysem látszik), hogy összehozom a fürdőszobai enteriőrt a konyhaival: a fürdőszobai falicsempéből alakítottam ki a kvázi párkányt, és a fürdőszobai fugát használtam (nem a terrakottát, amit a konyhában, hanem a Bahama beige-t). Mondjuk pont semmi nem látszik belőle, de én tudom. :) És mindent-de-mindent egyedül csináltam! 

15669715036211.jpg

Vissza is pakoltam, hogy utána újra összeganézhassam a konyhát: 15 kg paprikát és 10 kg paradicsomot főztem be lecsónak meg paradicsomlének. A paradicsomlé kevés lesz - még kell csinálnom egy pár litert. 

Címkék: DIY
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szepkiselet.blog.hu/api/trackback/id/tr6015027962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása