Jobb, mint tintával papírra vetni. ;-)

Magyar egészségügy 2010

2010/02/11. - írta: kekecke

Történt vala, hogy holmi ragyák ütköztek ki habtestemen. Korábban már volt ilyen, akkor is elmentem orvoshoz, aki meg is állapította, hogy övsömöröm van (egy elhúzódó betegségből épültem fel, és valószínűleg leamortizálódott az immunrendszerem, mert a C vitaminon kívül mást nemigen vettem magamhoz gyógyszerileg), és kiírta a megfelelő kenőcsöt. A prognózisa is bevált a gyógyulást tekintve.

Két hét elteltével azonban újra kivert a ragya. Kezdetben ugyanott és ugyanúgy, mint korábban, ezért elkezdtem alkalmazni a kenőcsös kezelést. De a helyzet nem javult, sőt... Egyre több helyen jöttek ki rajtam különböző méretű viszkető foltok, amik már a nyakamon is kezdtek megjelenni.

Túl azon, hogy undorító látvány, viselni is kellemetlen, mert a ruha érintésétől is viszkettek, fájtak. A családban senki máson nem jelentkezett ilyen, így valamelyest nyugodt voltam, hogy nem fertőz, de azért jó lett volna tudni, hogy mi ez. Így elhatároztam, hogy orvoshoz fordulok.

A munkahelyemen az üzemorvossal kezdtem. Ő rápillantott, és közölte, hogy bőrgyógyászos történet, látogassak el a helyi Bőr- és Nemibeteg gondozóba. Vidám hely... Ellátogattam. Munkaidő után (kicsivel hamarabb elmentem a munkahelyről) délután 4-re oda is értem.

Egy, még a kommunizmusból ottfelejtett banya terpeszkedett a monitor takarásában a fogadó pultnál, és kérte az időpontot, amikorra érkeztem. Mondtam, hogy nekem olyan nincs. Igaz, hogy a nap folyamán többször is megkíséreltem telefonon érdeklődni, de a telefont soha nem vette föl senki, néha átkapcsolt faxhangra, de ez volt a legtöbb...

Hát oda csak időpontra lehet menni, és a legközelebbi is március 2-a délelőtt. Hát ez nagyon vidám, közöltem, de én nem tudom programozni a betegségemet, nekem most van. Ez nemigen hatotta meg a nénét, lekezelően csak annyit mondott, hogy ha gondolom, kivárhatom a rendelés végét (este hat óra), de korántsem biztos, hogy bejutok...

Öt órakor eszébe juthatott, hogy van ott egy potyázó, mert felemelte a terpedt seggét, és bevonult a dokihoz, hogy szóljon. Addigra elég szép számú tömeg gyűlt össze a váróban, szemmel láthatóan egészséges páciensek, volt, aki csak receptért jött - időpontra! A szintén kriptaszökevény doki olyan fél hat felé ki is jött, és ott, az összegyűlt tömeg előtt közölte, hogy nem fog tudni megvizsgálni, mert még nagyon sokan vannak, akiknek időpontjuk van. Őt is megkérdeztem, hogy mi a helyzet az akut betegekkel. Válasz: csak az égési sérültek és a fuldoklók (?) élveznek elsőbbséget... Majd, még azt is megkérdezte, hogy miért, olyan nagy a baj?

Mire én vérvörös arccal feleltem, hogy igen, számomra nagyon. Ez sem érdekelte, közölte, hogy tutira nem fog megvizsgálni aznap este. Megköszöntem neki, hogy fizethetem a TB-t a semmiért. Nem érdekelte.

Majd felhívtam egy mások által ajánlott maszek bőrgyógyászt, aki vállalta, hogy 5.000,- Ft-ért megvizsgál. Két nap múlva tud is fogadni. Ma lesz a napja...

Címkék: ezmegaz
3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szepkiselet.blog.hu/api/trackback/id/tr721749237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JokerAsz 2011.10.27. 01:51:19

Történt vala, hogy nekem is ragyák ütköztek ki habtestemen. Korábban is volt már ilyen, mindenféle szarral is kezeltek, a gombakrémtől a herpeszig, elég sok pénzem rá is ment. Az immunrendszerem közben rendesen leamortizálódott, három hónap alatt hat alkalommal volt mandulagyulladásom, gyakorlatilag folyamatosan. Ezt kiegészítette puffadás és időszakos hasmenés, néha szorulás, de nem volt vészes.

A ragyák, amelyek úgy néztek ki, mint a herpesz, hol fájtak, hol pedig viszkettek, egyre csak szaporodtak rajtam, és a méretük is nőtt, dühömben tűvel bökdöstem őket, de pengével is kivágtam a nagyobbakat. Érdekes, nem mindegyiknek volt közepe, hiába voltak nagyok, de annál jobban vérzett. Amiben volt valami, csak színtelen trutyi volt.

Így ment ez sokáig, a bőrgyógyászaton már kezdtem megőszülni és a türelmem is elfogyott, az IMPOTENS ORVOS meg csak állandóan a fejét csóválta, mint az elefánt, ki becsavarodott már szűk cirkuszi cellájában. Nagyon megúntam és magánnyomozásba kezdtem.

Nem kellett sokáig keresnem és rábukkantam a neten. Étellallergia, méghozzá a sok lisztes cucc elfogyasztása okozhat ilyet, a betegek kórkép fotói ugyanúgy néztek ki! Elkezdtem a diétát, és csodák csodája, három hét alatt nyom nélkül minden ragya, még a legnagyobb pengével vagdaltak is eltűntek. Sajnos ekkor tudatosult bennem, lisztérzékeny vagyok. Kiderült, ez a nyavalya felnőttkorban is kialakulhat, és valószínű, a sok olcsó tészta fogyasztása váltotta ki.
Ennyit a zsíroskenyérről és a spórolj, ott, ahol tudsz-ról.......

Tartom a diétát már 3 éve, nem is jöttek vissza a ragyák, de sajnos elég sokba kerül. A mai napig sokkot kapok, amikor leveszem a gluténmentes lisztet a polcról, és meglátom rajta az árat, hogy 1200 Ft-ba kerül 1 kg.....így inkább rizst vagy krumplit eszem, lisztet pedig csak rántáshoz és keveset. De nem is ezzel van a probléma. Ha vendégségbe megyek, vagy egész nap a városban vagyok, bizony szembesülnöm kell a ténnyel, hogy a legtöbb dologban liszt van, így vagy előtte tankolok otthon, vagy megvárom az estét, amíg hazaérek. A kaját mindig magammal hurcolászni utálom, ha már viszem, hát a gyomromban.

Ez az én történetem. Nem mondom, hogy neked is ez van, de érdemes kipróbálni a diétát, étel specifikusan, ha semmi más nem vált be. Nekem is csak az utolsó lehetőségként jöhetett szóba...... azóta nem is voltam orvosnál, de szívesen a képébe röhögnék, hogy én többet értem el orvosi diploma nélkül 3 hét alatt, mint ő diplomával 2 év alatt! Egy bőrgyógyász hogyhogy soha sem gondol ételallergiára? Évek telnek el és minden szarral kezeli a beteget, de SOHA sem kérdezi meg: mit evett az elmúlt napokban?

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2011.10.27. 10:22:54

@JokerAsz:
Allergia volt az enyem is (bocsi az ekezetek hianya miatt), de megoldodott hala istennek. Kenocsok, immunerosites, elmult. Azota sem volt ilyen, de koszonom a tippet.
Alapvetoen szoba johet az allergia, mert amugy allergias vagyok. Por, fem. Etel meg nem volt, de ki tudja...?
Koszonom.

JokerAsz 2011.11.14. 19:53:33

Na újra itt vagyok, egy trójai háború győzteseként, a gépem újra tiszta és a win7 végre régi szépségében pompázik.....
Anyám a múlt héten volt allergia vizsgálaton, mivel fémallergiája van, és a fogára koronákat akar tetetni, a fogorvos így beutalta. Megdöbbentem, amikor otthon a hátát megmutatta, hát rajta volt a fél periódusos rendszer, szépen fekete ficcel felrajzolva, keretben, 35 különböző fém jelével, mondtam neki, de betetováltak! Feltűnést keltenél még a tattoo expon is, a sok testruhás között - így hívják azokat, akik ruhaszerűen kitetováltatják magukat, az alkarjuk, kezük, nyakuk, fejük, talpuk kivételével, hézagmentesen. Másnapra egy kocka jól megdagadt, de mint egy lódarázscsípés, hatalmasra, a nikkel volt a bűnös. A többinél semmi jel nem mutatkozott.
A fogorvos mondta, egyre gyakoribb, hogy valaki csináltat egy koronát vagy egy hidat és amikor felragasztják, rá pár napra vagy hétre csúnyán begyullad, sokan ugyanis nem tudják, hogy allergiásak valamelyik fémre, és az ötvözőanyag igen sokféle lehet. Ez elég gáz, mert egy szép fémkerámia híd ami 10-12 fogból áll, több, mint 250.000 Ft, nekem is egy kocsi ára van a számban, szó szerint! Szerencsére jól bírja és semmi gond nincs vele. Anya csak most szánta rá magát a szebb mosolyra, mert fél a fogorvostól, szerencsés, mert 60 év felett már jelentős kedvezményt kap.
süti beállítások módosítása