Jobb, mint tintával papírra vetni. ;-)

Házvásárlás - felújítás - harmadik rész

2018/06/11. - írta: kekecke

konkrét átépítés - a kezdet

Ott hagytam abba, hogy a két lakószoba le lett parkettázva. Erről tényleg csinálok majd képeket, mert érdemes, nagyon szép lett. Persze minden viszonylagos, de az előző állapotokhoz és a pénztárcámhoz képes mindenképp látványosra sikeredett. 

Következik a fürdőszoba-konyha kialakítása. Mint korábban említettem vala, ez egy öreg ház, idős - már elhunyt - tulajdonossal, akinek a higiénia és a főzés nem lehettek fő szempontok az életében. A fürdőszobában a WC-t ezer százalék nem használta (az öblítés ugyanis nem volt megoldva - az erre kialakított karos csapból alig-alig jött víz), de a két négyzetméteres konyharész (ami a fürdőszobából volt leválasztva) sem a nagy lakomákat sugallta. 

Mivel én igazi fürdőszobát akarok, amihez már szinte mindent meg is vettem, már ami a burkolást illeti, ezért szerelni kell, nem keveset. A bojlert át kell helyezni, új konnektorok kellenek, a régi horganyzott vízcsöveket ki akarom cseréltetni falon belülire, több gépem lesz, ami több szennyvíz elvezetést jelent, stb. 

Amikor a vizes részhez értek a fiúk, akkor döbbentek rá arra, amire Kontár Géza soha nem gondolt (és emiatt megvetetett velem egy csomó fölösleges dolgot, úgyis mint tapadóhíd - két egykilós van eladó, érdekel valakit? Murexin D4 GYORS TAPADÓHÍD 1KG NEM NEDVSZÍVÓ ALAPFELÜLETEKRE). Ugyanis amikor kibontották a régi padlóösszefolyót, akkor derült ki, hogy az a gusztustalan szürke metlaki simán homokba van lerakva, arra nem lehet burkolni - betonozni kell. Örült a kis lelkem... Így hát segítségül hívtuk az internetet, elkezdtük összeírni, hogy mik kellenek a szennyvízcsatorna kiépítéséhez, mert az, akit betonozni hívtam csak megadott időben ért rá, így muszáj voltam alkalmazkodni. Előtte még a cementet-sódert is meg kellett rendelnem, szóval hajtott az idő. Tehát: listakészítés. Vasárnapra volt megbeszélve a betonozás, így pénteken a listával elindultunk a szakboltba (nem értem, hogy ezek miért csak ötig vannak nyitva?), valamivel négy óra előtt sikerült odaérni. A pult túloldalán lévő fiatalember nemigen mutatott az elején érdeklődést, elvette a listámat, és elkezdte beütni a gépbe az azon található tételeket. Aztán belekérdezett. Én felkészült voltam (gondoltam én), és mutogattam neki a telefonomban azokat az idomokat, amiket lefotóztam, amikről úgy képzeltem, hogy azokra szükségem lesz. A srác felállt a számítógéptől, elővett egy papírt, és elkezdett rajzolni, kérdezősködni. Én elnyökögtem, hogy mit szeretnék és hová. Ő meg lerajzolta, megtervezte, kiszámolta, hogy mire lesz szükségem, és az mennyibe fog kerülni. Nem akarok senkit untatni: nagyjából harmadannyi cuccot írt össze, mint amit én gondoltam, és nyilván nem is került olyan sokba. 

Több, mint egy órát foglalkozott velem, angyali türelemmel, már rég bezártak, még mindig ott voltam. Nem győztem bocsánatot kérni és egyúttal hálálkodni mindenkinek, akinek miattam kellett maradnia: a pénztárosnak és az árukiadónak. Muszáj vagyok reklámozni a helyet, mert ilyen segítőkészséggel régen találkoztam: Solar-D Debrecen, Sámson út. 

Szombaton sikeresen be lettek építve a szennyvízelvezetéshez a cuccok, tegnap a betonozás is megtörtént. Előtte úgy nézett ki a fürdőszobám, mint ahol régészeti ásatások történnek:

dsc_1264.JPG

Mára már így néz ki:

dsc_1265.JPGMost jön a vízvezeték-szerelés, a fürdőszoba burkolása és utána a konyha. Majd a konyha és az előszoba padló. Az előszobámnak (a folyosónak) a padlójában érthetetlen módon 11-18 cm szintkülönbség van. Felfoghatatlan: valaki valamikor időt-pénzt-energiát áldozott arra, hogy megcsinálja. De akkor miért nem csinálta meg JÓL?! Szívem szerint elbeszélgetnék az örökösökkel, akik eladták a házat, hogy kérdezzek ezt-azt, de inkább nem teszem. dsc_1267.JPG

Ezek után már tényleg csak apróságokra számítok. :) Nagyobb beruházásra mostanság nem igen lesz pénzügyi keret, pedig az ablakokat ki kéne cserélni hőszigeteltre, de ez nem most lesz. Talán néhány évnyi lakáskasszázás után... 

Címkék: DIY Solar-D
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepkiselet.blog.hu/api/trackback/id/tr6814040450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása