Jobb, mint tintával papírra vetni. ;-)

Húsvéti sonkával töltött kenyér

2015/04/05. - írta: kekecke

Ahogy korábban is ígértem, jöjjön hát az én házisonkával töltött kovászos házikenyerem.

A kezdeti lépések ugyanazok: kovász etetése (báziskovásszal csináltam, mert itt a sonka íze kell, hogy domináljon, legyen a "kabát" semleges), de most sűrűbbre csináltam, mert sok kellett, és nincs nagyobb befőttesüvegem, így is kimászott másnap reggelre. ☺

Az éjszaka eltelte után a kenyér összeállítása a korábbiak szerint (ebbe is került aludttej, úgy 3 dl, és 25 dkg-nyi teljes kiőrlésű liszt), majd kelesztés. Következő nap (vagyis ma ☺) készre csináltam. Először kinyújtottam a kenyeret (mint látszik, két kiló lett a nyers tészta, egy félkilónyit lecsíptem belőle, kis cipó kerekedett a végére, az utolsó előtti képen látható is). Közben az előző nap megfőzött házisonkát (saját disznóból, házilag bükkfával füstölve) lecsöpögtettem, papírral leszárítottam (ami fontos, mert ha nedves marad a sonka, a tészta "lemászik" róla, üreges lesz, nem szép. És persze a sonkával együtt főztem meg a tojásokat is, elvégre a húsvét nem igazi főtt tojás nélkül, ugye? ;-)

Míg előkészítettem a kenyeret, és közben szokás szerint maximum hőfokon melegedett a sütő a mázas kerámiaedénnyel együtt, 30 percig.

sonkaegyben.jpg

kenyernyujtva.jpg

kenyersuly.jpg

sonka.jpgsonkaszaraz.jpg

A főtt sonkadarabokat (ha van egyben, még kényelmesebb) szorosan egymáshoz téve a kenyértésztára halmoztam, majd alul-felül-oldalról felhajtogattam, sütőpapírra átemeltem úgy, hogy a hajtogatott oldala legyen alul. A tetejét finoman bemetszettem (most nem olyan mélyen, mint ahogy máskor szoktam, ügyelve, hogy ne vágjak egészen a húsig). A 30 perc letelte után óvatosan papírostul átemeltem az edénybe, megspricceltem vízzel, a sütőt begőzöltem, majd a fedett edényt betettem a sütőbe, 20 percre, még mindig maximum hőfokon. Húsz perc után mérsékeltem a hőt, tovább sütöttem, a végén levettem a fedőt, úgy is sütöttem, tűpróbával, közben időről-időre ráspricceltem a tetejére, hogy finom ropogós legyen a héja.

Amikor elkészült kivettem, és rácson hagytam hűlni.

sonkaskenyer.jpg

sonkaskenyerkeramia.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bárkinek ajánlom, hogy próbálja ki, nem csak gyönyörű, de nagyon finom is!

sonkaskenyerkesz.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepkiselet.blog.hu/api/trackback/id/tr587341214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása